سفر آموزشی و علمی به شهرستان نوشهر

سفر آموزشی و علمی به شهرستان نوشهر

این سفر در پایان مهر ماه 1401 برای آموزش دو گروه منتخب معلمان مدارس روستایی و به دعوت آموزش و پرورش نوشهر صورت گرفت. هر کدام از گروه‌ها در دو کارگاه شرکت کردند: کارگاه یک روزه پرورش خلاقیت کودکان و ملاقات با هنر.

در کارگاه پرورش خلاقیت، مباحثی درباره ماهیت خلاقیت، ضرورت و فرایند آن طرح می‌شود اما به جهت تأکید بر جنبه کارگاهی و عملی، تمرین‌ها و تکنیک‌ها آموزش داده می‌شوند.

در کارگاه ملاقات با هنر- که در مکانی به نام پاگاه هنر در روستای خیرودکنار برگزار شد- ابتدا مروری بر تجارب و مواجهه افراد با هنر در مدرسه داشتیم سپس وارد تمرین‌های هنری و دست‌ورزی شدیم.

 در نهایت از طریق تمارین کارگاهی و فعالیت‌های پس از آن، تلاش می‌شود آموزش خلاق و مبتنی بر هنر را در مسیری از نظر تا عمل تجربه کنیم. یعنی معلمان پس از گذشت چند هفته گزارشی از عملکرد خود و تأثیر کارگاه بر دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

کارگاه آموزشی نوشهر با حضور مدرسان کارگاه خلاقیت و هنر، خانم دکتر حسینی و آقای کشاورزیان برگزار شد. همچنین آقای علیرضا صالحی و پریسیما حسین‌زاده از شرکت‌کنندگان دوره تربیت مربی خلاقیت به عنوان تسهیلگران محلی همراهمان بودند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *